A

A
Gepubliceerd op 01-07-2021

Wilt u een machtiging afgeven?

Net zoals in het administratieportaal, kunt u ook in Mijn Pensioenadministratie iemand machtigen om uw administratie te regelen. Bijvoorbeeld een administratiekantoor of uw werkgever als u in loondienst werkt. Had u in het administratieportaal al een machtiging geregeld? Dan moet u dat in Mijn Pensioenadministratie (eenmalig) opnieuw regelen.

Voordat u een machtiging kunt afgeven, moet u eerst uw eigen registratie op Mijn Pensioenadministratie afronden. Daarna doorloopt u de volgende stappen:

  • Ga in Mijn Pensioenadministratie rechtsboven naar Bedrijfsprofiel en kies voor Wijzigen administratiekantoor.
  • Vul de naam en het KvK-nummer in van de organisatie die u wilt machtigen en geef aan vanaf welke datum deze toegang mag hebben tot uw gegevens en inzage mag hebben tot uw gegevenshistorie.  
  • Informeer uw werkgever of administratiekantoor over Mijn Pensioenadministratie. Geef ook door dat een eHerkenningsmiddel op betrouwbaarheidsniveau EH3 nodig is om te kunnen inloggen in portal.mijnpensioenadministratie.nl/spoa.
  • Leg een (keten)machtiging voor uw administratiekantoor vast. Bespreek met uw eHerkenningsleverancier wat hiervoor nodig is. Hebt u alle stappen afgerond? Dan kan uw administratiekantoor of werkgever uw pensioenadministratie verzorgen.