A

A
Gepubliceerd op 16-06-2016

Klankbordgroep werpt vruchten af

In januari 2016 is de nieuwe klankbordgroep van SPOA voor het eerst bijeen gekomen. De communicatiecommissie heeft met vier deelnemers in een open gesprek ruim anderhalf uur over de communicatie van gedachten gewisseld. Het gesprek met de deelnemers heeft waardevolle nieuwe inzichten opgeleverd, die inmiddels al voor een groot deel zijn toegepast.

Aanpassingen website: onderscheid tussen administratie en planning

Veel aandacht gaat uit naar de website en de (komende) portalen. Het welkom en de instructie voor nieuwe deelnemers is inmiddels vernieuwd. Deelnemers melden zich aan met het digitale formulier en krijgen de beschikking over twee portalen. Een voor de administratie en (binnenkort) een voor de pensioenplanning. Verder is er aandacht voor het beleggingsbeleid, de verplichtstelling, de beroepspensioenvereniging (BPOA) en onze uitvoerder AZL, die onder meer de portalen voor ons ontwikkelt en beheert.

Nieuwsbrief moet sneller kunnen worden gelezen

Ook de nieuwsbrieven van SPOA zorgden voor veel gespreksstof. De SPOA Nieuwsbrief heeft een hoog bereik onder deelnemers en wordt goed gewaardeerd. Op ingeving van de klankbordgroep is de samenhang tussen de nieuwsbrieven verbeterd en letten we meer op het taalniveau. Tot slot is de vormgeving iets aangepast, waardoor een snelle scan van de inhoud makkelijker wordt.

Aantal abonnees digitale nieuwsbrief omhoog

De waardering van de digitale nieuwsbrief is eveneens goed. Alleen het aantal abonnees blijft met rond de 700 nog achter. De digitale nieuwsbrief is goedkoper dan de papieren nieuwsbrief. Het is bovendien gewenst om deelnemers in de toekomst vaker en met kortere berichten te informeren over ontwikkelingen bij het pensioenfonds. SPOA onderneemt daarom in 2016 verschillende acties om het aantal abonnees verder uit te breiden.