Laatste Nieuws


Storing bij AZL verholpen

De storing bij AZL is verholpen. SPOA is weer bereikbaar via telefoon en e-mail. Ook het administratieportaal en het deelnemersportaal zijn weer normaal bereikbaar.

Lees verder


SPOA Jaarverslag 2018 gepubliceerd op de website

Het jaarverslag 2018 is vanaf nu beschikbaar op de website van SPOA. Scheidend directeur Raimond Siebesma geeft op de Algemene Ledenvergadering van BPOA op 25 juni aanstaande een toelichting op de cijfers. Leden van BPOA hebben hiervoor een uitnodiging ontvangen. Zie ook de website van BPOA: www.bpoa.nl.

Lees verder


Pensioenopbouw en premie blijven gelijk in 2019

De pensioenopbouw bij SPOA blijft in 2019 gehandhaafd op 1,1% van de pensioengrondslag. Dat percentage is gelijk aan 2018. De premie blijft eveneens gelijk en bedraagt 24,7% van de pensioengrondslag.

Lees verder


Ouderdomspensioen inruilen voor meer partnerpensioen

Als deelnemer bij SPOA bouwt u naast ouderdomspensioen ook een partnerpensioen op. Het partnerpensioen is het pensioen waar uw partner recht op heeft, mocht u als deelnemer komen te overlijden. Op de pensioeningangsdatum heeft u de mogelijkheid om dit partnerpensioen te verhogen door hiervoor een deel van het ouderdomspensioen in te ruilen. Daar kunnen verschillende redenen voor zijn.

Lees verder

Nieuw deelnemersportaal in gebruik genomen


Gepubliceerd op 12-12-2016


Deze week start SPOA met een deelnemersportaal met meer informatie over uw pensioenopbouw en met keuzemogelijkheden voor de inrichting van uw pensioenregeling. Uw pensioencijfers in het deelnemersportaal In het nieuwe deelnemersportaal kunt u zien hoeveel pensioen u bij SPOA hebt opgebouwd. Ook kunt u zien hoeveel pensioen u kunt verwachten als u stopt met werken, of als u onverhoopt arbeidsongeschikt wordt. U ziet ook het pensioen dat voor uw nabestaanden is geregeld.

Uw pensioenzaken zelf regelen

Via het deelnemersportaal kunt u een aantal pensioenzaken zelf regelen. U kunt bijvoorbeeld eenvoudig een adreswijziging doorgeven, uw partner aanmelden of een correspondentieadres doorgeven. Het administratieportaal blijft ook bestaan. Er zijn vanaf nu dus twee beveiligde portalen:

  • Deelnemersportaal: dit portaal is bestemd voor alle deelnemers van SPOA. Voor wijzigingen van bijvoorbeeld adressen en inzichten in pensioenplanning.
  • Administratieportaal: alleen voor deelnemers die premie inleggen. Voor wijzigingen in salarisgegevens, parttimepercentages en dergelijke.

Waarom twee portalen?

Normaal gesproken heeft een pensioenfonds te maken met werkgevers of werknemers die elk hun eigen handelingsmogelijkheden hebben als het gaat om het pensioen. De werkgever verricht administratieve handelingen en de deelnemer maakt keuzes voor zijn persoonlijke pensioensituatie. Voor beide doelgroepen heeft onze administrateur AZL een portaal ontwikkeld. SPOA vormt als beroepspensioenfonds een uitzonderingssituatie. De beroepsgenoten zijn in feite werkgever en deelnemer tegelijk. Voor ons zou een geïntegreerd portaal dus een goede oplossing zijn. Dit brengt echter aanzienlijke kosten met zich mee. Deze kosten komen ten laste van de pensioenopbouw. Het bestuur van SPOA heeft ervoor gekozen om deze kosten niet te maken en de voorkeur te geven aan twee portalen. Het gebruiken van twee portalen is weliswaar onhandig, maar het levert wel een aanzienlijke kostenbesparing op voor de deelnemers.

Inloggen?

U vindt het nieuwe portaal via deze website. Ga naar ‘portalen’ en klik op ‘deelnemersportaal’.

Log in met uw DigiD, uw persoonlijke digitale inlogcode van de overheid. Hebt u geen DigiD? Dan kunt u deze

aanvragen via www.digid.nl


SPOA werkt samen met