Laatste Nieuws


2017 positief jaar voor SPOA

Het jaar 2017 werd positief afgesloten, blijkt uit het Jaarverslag 2017 dat op deze website is gepubliceerd. Het rendement op de beleggingen bedroeg 6,6% en de dekkingsgraad steeg met 7% van 95,3 naar 102,3%. Per 1 januari 2017 werden de pensioenen van actieve en gewezen deelnemers conform het reglement verhoogd met 1,5%. U kunt het jaarverslag 2017 lezen of downloaden van onze website.

Lees verder


Benoeming nieuwe bestuursleden voor BPOA op extra ALV

Het vertrek van Paul van Bakel en per 1 januari 2019 van Hans Philipse uit het bestuur van BPOA betekent dat er vacatures zijn ontstaan. In de ledenvergadering van 21 juni 2018 zijn Garmt Boonstra en Diederik Gombert aan de leden voorgesteld als aspirant bestuursleden. Zij zullen in een extra ingelaste ledenvergadering op 26 juli 2018 om 17.00 uur worden voorgedragen om te worden benoemd.

Lees verder


Premievrijstelling bij arbeidsongeschiktheid

Als u arbeidsongeschikt wordt, dan komt u mogelijk in aanmerking voor een premievrijstelling gedurende de periode van uw arbeidsongeschiktheid. Dat betekent dat SPOA uw pensioenpremie voor u betaalt. Uw pensioenopbouw gaat dan dus gewoon door tijdens uw arbeidsongeschiktheid. Wat zijn de voorwaarden?

Lees verder


Vervroegd met pensioen

Veel deelnemers van SPOA gaan vervroegd met pensioen. De pensioenrichtleeftijd van SPOA is 68 jaar. De pensioenregeling biedt echter de mogelijkheid om vanaf uw 55ste jaar volledig of in deeltijd met pensioen te gaan. Vervroegd pensioen betekent wel..

Lees verder

Nieuw deelnemersportaal in gebruik genomen


Gepubliceerd op 12-12-2016


Deze week start SPOA met een deelnemersportaal met meer informatie over uw pensioenopbouw en met keuzemogelijkheden voor de inrichting van uw pensioenregeling. Uw pensioencijfers in het deelnemersportaal In het nieuwe deelnemersportaal kunt u zien hoeveel pensioen u bij SPOA hebt opgebouwd. Ook kunt u zien hoeveel pensioen u kunt verwachten als u stopt met werken, of als u onverhoopt arbeidsongeschikt wordt. U ziet ook het pensioen dat voor uw nabestaanden is geregeld.

Uw pensioenzaken zelf regelen

Via het deelnemersportaal kunt u een aantal pensioenzaken zelf regelen. U kunt bijvoorbeeld eenvoudig een adreswijziging doorgeven, uw partner aanmelden of een correspondentieadres doorgeven. Het administratieportaal blijft ook bestaan. Er zijn vanaf nu dus twee beveiligde portalen:

  • Deelnemersportaal: dit portaal is bestemd voor alle deelnemers van SPOA. Voor wijzigingen van bijvoorbeeld adressen en inzichten in pensioenplanning.
  • Administratieportaal: alleen voor deelnemers die premie inleggen. Voor wijzigingen in salarisgegevens, parttimepercentages en dergelijke.

Waarom twee portalen?

Normaal gesproken heeft een pensioenfonds te maken met werkgevers of werknemers die elk hun eigen handelingsmogelijkheden hebben als het gaat om het pensioen. De werkgever verricht administratieve handelingen en de deelnemer maakt keuzes voor zijn persoonlijke pensioensituatie. Voor beide doelgroepen heeft onze administrateur AZL een portaal ontwikkeld. SPOA vormt als beroepspensioenfonds een uitzonderingssituatie. De beroepsgenoten zijn in feite werkgever en deelnemer tegelijk. Voor ons zou een geïntegreerd portaal dus een goede oplossing zijn. Dit brengt echter aanzienlijke kosten met zich mee. Deze kosten komen ten laste van de pensioenopbouw. Het bestuur van SPOA heeft ervoor gekozen om deze kosten niet te maken en de voorkeur te geven aan twee portalen. Het gebruiken van twee portalen is weliswaar onhandig, maar het levert wel een aanzienlijke kostenbesparing op voor de deelnemers.

Inloggen?

U vindt het nieuwe portaal via deze website. Ga naar ‘portalen’ en klik op ‘deelnemersportaal’.

Log in met uw DigiD, uw persoonlijke digitale inlogcode van de overheid. Hebt u geen DigiD? Dan kunt u deze

aanvragen via www.digid.nl


SPOA werkt samen met