Laatste Nieuws


Tijdelijk geen mutaties via het administratieportaal

Wijzigingen in uw salaris of parttimegraad (het aantal uren dat u werkt), geeft u aan ons door via het administratieportaal. Vanaf donderdag 1 februari kunt u tijdelijk geen mutaties verzenden via het administratieportaal. Dit is nodig voor de afsluiting van het boekjaar 2017 voor de pensioenadministratie. In deze periode kunt u uw mutaties wel invoeren en opslaan. Vanaf maandag 26 februari kunt u de mutaties weer verzenden. Onze excuses voor het ongemak.

Lees verder


Leden BPOA stemmen in met aanpassing pensioenregeling

Tijdens de algemene ledenvergadering (ALV) van 7 december jl. is door de leden van de Beroepspensioenvereniging Pensioenfonds Openbare Apothekers (BPOA) unaniem ingestemd met de wijzigingen in de pensioenregeling per 1 januari 2018. De pensioenopbouw daalt iets, terwijl de pensioenpremie wordt verhoogd. Ook stijgt de pensioenleeftijd naar 68 jaar.

Lees verder


Bericht BPOA: Aanpassing voorstel

BPOA heeft bekendgemaakt dat aanpassing van de pensioenregeling voor openbare apothekers per 1 januari 2018 onvermijdelijk is. De huidige pensioenpremie is niet meer voldoende voor de huidige pensioenopbouw. In de nieuwsbrief van oktober jl. van SPOA en BPOA is hier uitgebreid aandacht aan besteed. Sociale partners (LAD, VZA en ASKA) hebben hierover inmiddels met BPOA gesprekken gevoerd. Daarin zijn de door BPOA voorgestelde maatregelen aan de orde gekomen: verlaging van de pensioenopbouw en verhoging van de pensioenpremie. De gesprekken hebben geleid tot een aanpassing van het voorstel.

Lees verder


Aanpassing pensioenregeling nodig

SPOA heeft BPOA ervan op de hoogte gebracht dat met de huidige hoogte van de pensioenpremie de jaarlijkse pensioenopbouw in 2018 niet meer volledig kan worden gefinancierd. Dit heeft tot gevolg dat BPOA de pensioenregeling moet aanpassen. Daarvoor zijn verschillende mogelijkheden.

Lees verder

Klankbord als lab voor betere communicatie


Gepubliceerd op 29-03-2017


Het bestuur van SPOA vindt het belangrijk u zo goed mogelijk te informeren over uw pensioen. Niemand kan beter beoordelen dan u als deelnemer of die informatie beter kan of niet. Daarom willen we graag met u in gesprek. Het bestuur zoekt altijd naar verdere verbeteringen in de communicatie en wil dat samen met u doen.

Klankbord als lab voor betere communicatie

Dat gesprek voeren wij periodiek met onze klankbordgroep. De leden van de klankbordgroep bespreken bijvoorbeeld de website, brieven aan deelnemers, de nieuwsbrief en andere informatie vooraf of achteraf. Het doel is om de informatie die wij als fonds aanbieden zo goed mogelijk te laten aansluiten bij de behoefte van de deelnemers.

De klankbordgroep treedt op als adviseur van de communicatiecommissie van SPOA. De klankbordgroep is in 2016 gestart. Hebt u ook belangstelling om deel te nemen aan de klankbordgroep dan kunt u dat laten weten via het contactformulier van spoa. Aanmelden.

Tegenover deelname aan de klankbordgroep staat een vergoeding van 100 euro per bijeenkomst.

SPOA werkt samen met